niedziela, 28 lutego 2010

Zmiany...

Witajcie,

Dziś będzie bardzo, bardzo poważnie...Dlaczego? Ponieważ tym razem "ZMIANA" w firmie dotyczy również mnie...


FILOZOFIA ZMIANY JEST BARDZO PROSTA, ZMIANA JEST POTRZEBĄ SYTUACJI, NIESTETY NIE ZAWSZE OD RAZU WIDZIMY JĄ POZYTYWNIE, NIE ZAWSZE ...

Nie każda zmiana oznacza automatyczny rozwój biznesu, natomiast rozwój każdej firmy wymaga zmian. Dlatego najlepsze firmy po prostu akceptują konieczność zmian i szukają w nich szans na rozwój, zamiast traktować jako zagrożenie. Najważniejsze jest skuteczne i umiejętne zarządzanie zmianą, a nie jest to sprawa prosta...

Nie każda zmiana w organizacji zaczyna się od ludzi, ale każda zmiana dotyczy ludzi. To ludzie zmianę planują i ją wdrażają i to oni ostatecznie muszą się odnaleźć w nowej rzeczywistości. Efektywne zarządzanie zmianą wymaga działań na każdym poziomie w organizacji - od udziałowców i zarządu poprzez poziom kierowników liniowych, aż do indywidualnych pracowników. We wdrażaniu zmian, kluczowe znaczenie ma angażowanie wszystkich pracowników w programy grupowe, podczas których wypracowywane są najlepsze rozwiązania i nowe koncepcje...Przynajmniej tak powinno być i wtedy zmiana ma sens...należy przy tym pamiętać o tym jak ważny jest cały proces zmiany dla całej społeczności danej firm i przede wszytskim dla jednostki...bo nie zapominajmy, że to nie sprzęty, nie procedury i budynek ale właśnie ludzie tworzą FIRMĘ...nie zapominajmy o tym, że wszyscy ludzie oprócz pracy zawodowej mają swoje życie osobiste, swoje małe radości i smutki, swoje zobowiązania i problemy..dlatego tak ważna powinna być sama forma i sposób przeprowadzenia tej ZMIANY...

Podejście procesowe do zmian w organizacji gwarantuje, że wypracowywane rozwiązania nie tracą z widoku celów całej organizacji. W obszarze doradztwa stosujemy podejście procesowe wraz ze sprawdzonymi narzędziami ich opisu, analiz, optymalizacji i kontroli....to tak od strony technicznej.
Oczywiste jest, iż organizacja, jak kameleon, aby przetrwać, musi się dostosowywać do zmian w otoczeniu, nie tylko danej branży, ale również w odniesieniu do zmian zachodzących w danym kraju czy też na świecie...

Każda ZMIANA jest wyzwaniem dla organizacji i jej kierownictwa. Lessons learned z wielu nieudanych projektów, potwierdzane przez liczne badania, jednoznacznie wskazują, że jedną z podstawowych przyczyn porażek procesów zmian w organizacjach jest pominięcie zarządzania ludzkim aspektem zmian. Czasami wynika to z nieświadomości menadżerów, innym razem ze świadomego ignorowania potrzeby i konieczności zarządzania ludzkim aspektem zmian.

Ten ostatni przypadek to, zgodnie z typologią M. Beera i N. Norii, przykład podejścia typowego dla teorii E, kiedy celem procesu zmiany jest konieczność szybkiej poprawy wyników finansowych. Zmiana jest przeprowadzana odgórnie i dotyczy przede wszystkim struktur i systemów. Jednak nawet w takim przypadku warto wziąć pod uwagę "miękki aspekt zmiany", związany z ludźmi i kulturą organizacji, bo jego pominięcie lub zbyt późne uwzględnienie może mieć negatywne skutki dla końcowego efektu procesu zmiany...
Warto o tym pamiętać...
Narazie to tyle...będzie ciąg dalszy....
Pozdrawiam ciepło,
Wciąż mając nadzieję, iż zmiany zachodzące obecnie w moim życiu będę pozytywne :)
Angela

Brak komentarzy:

Translate! Przetłumacz!