sobota, 9 kwietnia 2011

Zaplanowanie dnia ...to ostatnio moje ulubione słowa :)

Kochani, 
Okazuje się, że prowadzenie własnej firmy, projektowanie szkoleń i warsztatów, umawianie spotkań, spotkania biznesowe i coachingowe, prowadzenie domu, rozmowy z dziećmi, odrabianie lekcji, zebrania, zakupy, wizyty u lekarzy, spotkania z rodziną, spotkania z przyjaciółmi, czytanie książek, uczęszczanie na różnego rodzaju szkolenia i warsztaty (wciąż się rozwijam) no i ...pisanie bloga...zajmuje mi mnóstwo czasu....czasem wpadam w tzw. kołowrotek  (tak jak się to stało ostatnio) i  nie wiem co wybrać, od czego  zacząć :(  

Wiecie co?
W ciągu tych kilku miesięcy, od sierpnia do dziś...kiedy postawiłam całkowicie na WENĘ7 :) nauczyłam się tak wiele o sobie, o zarządzaniu firmą...o tym co działa a co nie...hmmm przeorganizowałam siebie i swoje życie...całkowicie...to niesamowite ...jaki Człowiek czyli Ja jestem elastyczna...ile mogę zrobić w ciagu jednego dnia...:) Ciekawe!!!!!!!!!!!

Sukces czasami tkwi w szczegółach. Dziś chciałabym przedstawić Ci moją metodę ustalania planu dnia, możliwe, że to wyda Ci się dziecinnie proste i mało skuteczne, ale uwierzcie mi, że pozory mylą również i w tym wypadku. Zachęcam, więc do przetestowania tego, o czym dziś piszę i dopasowania tej metody dla własnych indywidualnych potrzeb.
Krok pierwszy:

Spraw sobie dobry kalendarz, taki z możliwością robienia notatek na każdy dzień miesiąca.
Zwykła kartka papieru nie zawsze wystarcza, choć oczywiście można na niej notować najważniejsze rzeczy osobiście jednak z mojego doświadczenia, mogę powiedzieć, że kalendarz lub, organizer najlepiej się do tego nadają. Po prostu – zostały stworzone do planowania i notowania, dlatego należy to jak najlepiej wykorzystać.

Krok drugi:
Zapisuj zadania i cele zawsze poprzedniego dnia tak, abyś po otworzeniu notatnika nie musiała myśleć, co jest do zrobienia w danym dniu. Musisz wyrobić sobie taki nawyk pisania w kalendarzu, który nie zawsze przychodzi łatwo, ale warto przemóc się i zacząć po prostu notować to, co dla Ciebie ważne.
Uwierz mi, że takie notatki bardzo pomagają, bo uruchamiają w Twoim umyśle program, który ustawiony jest na realizację celów i zadań zamiast na zastanawianie się, co jest do zrobienia i w ostateczności na odkładanie rzeczy na później.
Twój umysł jest jak komputer i musisz go w odpowiedni sposób zaprogramować tak by służył Ci jak najlepiej, dlatego pisząc w notatniku i potem czytając notatki, uruchamiasz program ustawiony na realizację celów.
Zapisuj to, co jest dla Ciebie najważniejsze, nie musisz zachowywać dokładnej kolejności działań, bo możesz potem zapomnieć o innych sprawach.
Pisz czytelnie tak żebyś nie miała problemu z odczytaniem swoich zapisków.
Krok trzeci:
Weź notatnik i przejrzyj zadania z danego dnia i zacznij je realizować. Zrób to w takiej kolejności, która odpowiada Ci najbardziej.
Jeżeli przykładowo nie masz ochoty robić jakiejś czynności w danym momencie to wróć do niej później a w tym czasie zrób coś, co sprawia Ci dużo mniej problemów.
Można też przesuwać zadania na inny termin, osobiście tego nie polecam, ale musisz pamiętać też o tym żeby działać elastycznie. Dobieraj, więc zadania tak byś mogła je zrealizować. Czasami warto dać sobie mniej zadań i mieć pewność, że uda Ci się je wykonać niż zawalać się pracą i potem w ostateczności nie zrobić nic.
Krok czwarty:
To mój ulubiony krok. Nazywam go OK. Całość jest bardzo prosta i polega na napisaniu OK przy czyności, która została już zrealizowana.
Gdy zobaczysz, że w Twoim kalendarzu przy każdym zaplanowanym na dany dzień zamierzeniu jest już słowo OK oznacza, że udało Ci się zrealizować dzienny plan, co można uznać za SUKCES :)
Jeszcze tylko rozpisz plan na następny dzień i zapomnij o swojej pracy, idź odpocząć i poświęć ten wolny czas na to, co lubisz.

Pozdrawiam serdecznie, 
Angela

Brak komentarzy:

Translate! Przetłumacz!